2024/06/02

Pyramid Game

Korejsky: Pilamideu Geim (피라미드 게임)
Moje hodnocení: 4/5 (květen 2024)
Jak napsala Saku:" Mean Girls, level Jižní Korea." Asi proto, jsem se na seriál začala dívat, nicméně úplně předčil moje očekávání. Seriál se zaměřuje na jednu třídu dívčí střední školy v Soulu. Jednou měsíčně v této třídě dívky hrají hru Pyramida, kde si společně dávají hlasy oblíbenosti a dělí se na různé kategorie. Ty nejoblíbenější rozhodují o všem, co se ve třídě děje, například o tom, že ta, která skončí bez jediného hlasu, může být ostatními dívkami legitimně šikanována. Při svém prvním hlasováním skončí na nule i nová studentka, Sung Soo-Ji, která se během měsíce ponižování a bití rozhodně hru definitivně ukončit. Může to ale Soo-Ji vůbec dokázat? Seriál je úžasný právě v tom, jak šikanu popisuje. Školní třída je miniatura společnosti, takže ti, kteří mají peníze a vliv, budou vždy privilegováni oproti těm, kteří takové zdroje nemají. Na škole to znamená buď přihlížet nebo se ozvat a stát se obětí šikany. Téměř všichni to zažili, ať už sami nebo ve svém okolí, a majorita si zvolí tu jednodušší cestu. Proto nikdo není bez viny. A v tomto seriálu obzvláště! Seriál má dobré obsazení, Bona hraje manipulátorku skvěle a Jang Da-a je boží psychotička. Seriál má také super hudební podkres. V příběhu jsem měla trochu problém s časovými skoky, někdy se příběh dovysvětlil ještě v aktuálním díle, ale někdy se retrospektiva objevila o několik dílů později a mě osobně to moc nevyhovovalo. Nejvíc se mi na tom ale opravdu líbí ta psychologie. Musím se na tuhle tématiku začít dívat častěji, mám z toho husí kůži! "Takže 13. kolo hry Pyramida může začít."

3 komentáře:

  1. Jee tak to zní moc dobře! Mám teď hodně k-dramat na seznamu ke sledování, teď zrovna sleduju Vincenzo (2021), což je tematicky něco úplně jiného teda, ale to prostředí střední školy mám taky ráda, takže díky za doporučení :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě na tom pořád přijde nejprovokativnější ta myšlenka, že pokud jsou školy a třídy, jak bylo řečeno, v podstatě miniaturními verzemi společnosti, která přesně podle té pyramidy funguje, je tedy žádoucí šikanu potírat, nebo podporovat? Tyhle paradoxy k zamyšlení já ráda. 😎

    OdpovědětVymazat
  3. Já věděl, že jsem to už u někoho viděl a taky že jo! Jasně že u Saku. Možná se na to taky podívám...

    OdpovědětVymazat