2016/09/07

Geocaching aneb sbírání pokladů v Zemi Nezemi

Zdravím vás přátelé i nepřátelé, nováčci i starousedlíci, i tebe, tam vzadu, co tak blbě čučíš. Ráda bych vám dnes představila a zároveň udělala osvětu hře, kterou jsem začala hrát těsně po závěrečných zkouškách. Touto hrou je jistě nemálo známý Geocaching.


Geocaching [anglicky džiokešin, česky geokešink] je (dle GeoWiki) hra na pomezí sportu a turistiky, která spočívá v použití navigačního systému GPS při hledání skrytého objektu zvaného cache. Čistě a rychle řečeno, jde o to, že se na oficiálních stránkách Geocachingu registrujete a najdete si schránky ukryté ve vašem okolí. Do mobilu nebo GPS zadáte uvedené souřadnice a vydáte se poklad najít. Až cache najdete, napíšete svoji přezdívku do připraveného logbooku (tedy sešitu) a následně svoji návštěvu zaregistrujete na webu.

Musím se přiznat, že mě tento projekt celkem nadchl, jde o super příležitost vyrazit pěškobusem nebo na kole na výlet a hledat ukryté poklady. Pro mne to byla hlavně příležitost začít se trochu hýbat - a věřte mi, toho pohybu si užijete! Pokud nejsou kešky umístěné v kořenech stromů daleko od cesty (přinejlepším pěkně do kopečka), jsou v jejich korunách (na některé kešky potřebujete horolezecké náčiní). Pak jsou takové, které jsou dostupné pouze z lodi nebo za pomoci potápěčského vybavení, pro některé se musíte spustit do lomu (opět horolezecké náčiní) nebo si pro ně doplavat. Ale jsou i takové, které jsou ukryty na soukromých pozemcích nebo ve zchátralých budovách. Často si musíte proklestit cestu vysokou trávou plnou klíšťat, bodláků nebo kopřiv. K některým potřebujete pomocníka, u jiných zase na místě nálezu řešíte rébusy a hlavolamy. Někdy si musíte za vstup do místa pobytu keše zaplatit. V každém případě si vždycky musíte dávat pozor, aby vás u toho nikdo neviděl.


Teď jsem jistě některé vyděsila, takže se zase uklidníme. Některé keše jsou špatně dostupné, jiné jsou ve městě špatně hledatelné, v každém případě jde o to, že musíte zapojit svůj mozek a svoje svaly a hledat a hledat a hledat! Ty úplně nejjednodušší vypadají například jako malý plastový kyblíček zavěšený na nízké větvi nebo větší plastová zkumavka ukrytá ve skalce.


Já včera oslavila svoji první padesátku nalezených keší. Je to fajnový pocit, i když je to ještě daleko do toho, co bych chtěla mít. Jako úplný novic jsem si dala za úkol najít do konce tohoto roku všechny kešky uschované do pěti kilometrů od mého domu. Z těchto 140 kešek mám prozatím odlovených 34, což mi vychází na alespoň jednu keš denně, navíc, mnohé z nich nejsou přístupné za sněhu, takže začínám zjišťovat, že to nesjpíše nestihnu. Ale to nevadí! Pro mě je to varianta trávení volného času, sbírám nové zkušenosti a dělám to čistě pro zábavu a sport. Nabízí se samozřejmě i možnost, že vás hra natolik zaujme, že kamkoli se hnete, budete si chtít kousek odskočit "na jednu," nebo na deset, i takové znám! (Zdravím do Těšína!) V každém případě jde o legraci, pokud to nebudete brát moc vážně, tak, když keš nenajdete, prostě půjdete dál, když to budete brát vážně, strávíte u hledání jedné keše klidně i dvě/tři hodiny a nenecháte toho, dokud ji nenajdete.

Žádné komentáře:

Okomentovat