Moje březnová návštěva divadla byla trochu experiment. Na moderním baletu jsem nebyla poprvé, ale prvně jsem zašla na představení, které nemělo žádný děj, i když myšlenky byly rozhodně zajímavé.
Baletní večer prezentuje tvorbu předních současných choreografů Jiřího Kyliána a Nacha Duata. Titul Bdění posouvá Balet NdB opět na vyšší evropský level a slibuje divákům dechberoucí zážitek z pohybové geniality tvůrců i mimořádné interpretace našich tanečníků.
Moje hodnocení: 3/5 Jak jsem již napsala, a jak popis baletu prezentuje, představení nemá děj, jde o hru s hudbou, pocity, a hlavně úžasnou ukázku pohybové dokonalosti baletních tanečníků. Program je rozdělený na tři jednotlivé choreografie. Druhá část, Sleepless, je od českého choreografa, Jiřího Kyliána. Zaobírá se "bezesnými nocemi tvůrců, ale i vznikem uměleckého díla – nakolik je umělec pohlcen tvorbou v rámci vědomí i podvědomí, bdění i spánku." Vystoupení bylo velmi zvláštní, připomnělo mi výstavu Prototyp, na které jsem byla na podzim. Namísto hudby protínají scénu zvuky, jako je sekání nebo bušení a tanečníci dávají zvukům svými pohyby úplně jiný význam, celé je to velmi alternativní a kuriózní. První a třetí část je od Nacho Duata, choreografa španělského. Gnawa je hodně temperamentní, tanečníci opravdu ukazují sílu a vypracovanost každého svalu v těle, a doprovází je při tom africká, tedy konkrétně marocká, hudba, což je dost působivé. Třetí část, White Darkness, má oproti předchozím částem příběh. Choreograf reflektuje téma drogové závislosti, a to v souvislosti s úmrtím své sestry. Vystoupení bylo více emocionální, zaměřené na děj a myšlenku. Kompletně celý baletní večer byl velice neobvyklý, a i když vystoupení samotná byla poutavá, celý večer mi kazily přestávky mezi choreografiemi, které byly po dvaceti minutách, což je až moc. Alternativní balet nezařadím jako nejoblíbenější divadelní kategorii, ale jsem ráda za nové zážitky.
Žádné komentáře:
Okomentovat